Hyperpigmentatie

Onze huid is ons visitekaartje. Een gezonde huid maakt een representatieve indruk en is daarom een heel belangrijk deel van ons uiterlijk. Hyperpigmentatie kan dan ook een vervelend huidprobleem zijn. Hoewel het veel voorkomt kunnen deze donkere huidvlekken voor onzekerheid en schaamte zorgen. Door de donkere kleur en de afmetingen kan het zijn dat u een oplossing voor hyperpigmentatie zoekt, zeker als u last heeft van pigmentophopingen in uw gezicht. Bij AJ Skin Clinic helpen we u graag met een passende behandeling.

Verschillende hyperpigmentatie  oorzaken

Wanneer de huid meer melanine (pigment) aanmaakt kan er kleurverschil ontstaan. Deze hyperpigmentatie komt in allerlei vormen en gradaties voor. Vaak speelt ouderdom en blootstelling aan de zon een rol, maar ook hormonen kunnen de veroorzaker zijn. De huidvlekken zijn donker van kleur en zitten vaak verspreid over het hele lichaam. De huidaandoening geeft je huid een ongelijkmatige uitstraling en hoewel het niet medisch schadelijk is, kun je er veel hinder van hebben.

Voor hyperpigmentatie  advies op maat

Ieder mens heeft pigment nodig. Het is de kleurstof voor ons haar, onze huid en zelfs onze ogen. Ons lichaam kan door diverse oorzaken ook te veel pigment aanmaken. Zeker als de hyperpigmentatie erg donker van kleur is kan een behandeling gewenst zijn. Zelf dokteren met crèmes of zelfs medicijnen raden we ten zeerste af. Bij AJ Skin Clinic onderzoeken we tijdens een huidconsult graag naar de oorzaak van de pigmentvlekken en zorgen voor een behandeling op maat.

Hyperpigmentatie  behandeling

Het leven is te kort om onzeker te zijn, en een gezonde huid ligt ook voor jou binnen handbereik. Een laserbehandeling met onze moderne apparatuur zorgt ervoor dat het teveel aan pigment wordt verwijderd. De huidvlekken zullen snel lichter worden en uiteindelijk verdwijnen. Met de juiste behandeling van hyperpigmentatie bij AJ Skin Clinic haal je het beste uit je huid en uit jezelf.