XL HAIR

Zowel mannen als vrouwen kunnen te maken krijgen met ongewenste haaruitval. AJ Skin Clinic biedt een effectieve behandeling tegen één van de meest voorkomende oorzaken van haarverlies, namelijk een slechte conditie van de hoofdhuid.

Intakegesprek

Voorafgaand aan de behandeling vind er altijd een kosteloos intakegesprek plaats. Hierin worden uw wensen en verwachtingen besproken en krijgt u deskundig advies van de huidtherapeut. Zowel de voor- als de nadelen van een eventuele behandeling worden met u doorgenomen.

Behandeling

Een mens heeft gemiddeld tussen de 130.000 en 180.000 haren op het hoofd. Daarvan verliest u er dagelijks zo’n 50 tot 85. Het haar groeit continu, gemiddeld 15 cm per jaar. De haargroei begint diep in de haarwortel, waar nieuwe cellen gevormd worden. De haarcellen verplaatsen zich voortdurend richting de oppervlakte, waar ze verhoornen en uiteindelijk afsterven. De haarwortels zitten in de huid in de zogenaamde haarfollikels. Ze worden verzorgd doordat de bloedvaten in de huid essentiële voedingsstoffen aanvoeren.

Er zijn veel verschillende oorzaken van haaruitval. Zo kan uw haar uitvallen als gevolg van erfelijke ziekten, hormonale oorzaken en bijwerking van medicijnen, bijvoorbeeld tegen kanker. Daarnaast kan haarverlies ontstaan of verergeren door een slechte conditie van de behaarde hoofdhuid. Ook wanneer de huid slecht doorbloed is, of een tekort heeft aan essentiële voedingsstoffen, kan het haar niet meer optimaal groeien of zelfs uitvallen.

Wij bieden onder meer een effectieve behandeling tegen haaruitval, namelijk XL Hair. Deze behandeling is geschikt voor zowel mannen als vrouwen. Met een reeks micro-injecties worden hyaluronzuur en essentiële voedingsstoffen in de hoofdhuid gespoten. Hierdoor stopt de haaruitval en wordt de groei van nieuwe gezonde haren gestimuleerd. Na 6 maanden is het resultaat van de behandeling optimaal zichtbaar.