acne therapy

ACNETHERAPIE

Oh nee, acne. Niet zelden hoor je deze zin en dat is niet zonder reden. De cijfers liegen er bepaald niet om.

Acne is prima te behandelen met Acnetherapie

Mensen tussen de 12 en 24 jaar krijgen in 85 procent van de gevallen te kampen met acne. de situatie dat talg, bacteriën en vetzuren de poriën doen verstoppen. Dit komt doordat talg, bacteriën en vetzuren de poriën doen verstoppen. Deze verstoppingen zorgen voor ontstekingen met puistjes als gevolg. Acne komt met name voor op de rug, de borst en in het gelaat.

Rode bultjes en meer behandelen met acnetherapie

Acne gaat verder dan alleen puistjes en de pijn en jeuk die hierbij gepaard kunnen gaan. Vooral pubers ervaren acne als beschamend en kunnen te maken krijgen met angst, minderwaardigheidscomplexen of depressies als een gevolg van deze schaamte. Ook in volwassenen kan acne op een vergelijkbare manier wijze invloed hebben op de kwaliteit van leven. Tot slot kunnen als een gevolg van acne storende littekens en pigmentvlekken achterblijven.

Acnetherapie

Gelukkig wordt de kwaliteit van acnebehandeling beter en beter. Er is dus wel degelijk iets aan te doen. Ontstekingsremmers kunnen in bepaalde gevallen al afdoende helpen, soms moet er echter ook intensieve acnebehandeling(acnetherapie) toegepast worden om de symptomen te bestrijden. Behandelingen die toegepast worden, zijn manueel reinigen, chemische peelings die op de huid aangebracht worden, lichttherapie of camouflage therapie.
De achtergebleven littekens zijn ook prima behandelbaar door middel van lasertherapie of bijvoorbeeld microneedling. De behandeling van acne is en blijft maatwerk. De leeftijd en het geslacht bepalen net als de ernst van de aandoening én de klachten als gevolg van acne de uiteindelijke behandeling. Vaak wordt na een analyse gekozen voor een combinatie van behandelingen om resultaat te boeken. Behalve het werk van de huidtherapeut moet iemand die te maken heeft met acne ook thuis leren de huid op de best denkbare manier te verzorgen. Daarnaast kijken we samen hoe gezonde voeding en levensstijlkeuzes te integreren zijn in het traject.